8 chybných úvah o posilování

22. května 2016 v 15:15 |  cvičení

Mezi laiky panuje mnoho chybných úvah, kolikrát se až musím smát, co občas zaslechnu v posilovně. Nezlobím se, neodsuzuji - i já si kdysi myslela spoustu věcí ( a většina byla špatně ). Co jsou takové nejčastější " blbosti "?



• posilováním se mění tuk ve svaly

Ježíš sice měnil vodu ve víno, ale tuk ve svaly a naopak prostě neproměníte. Svaly musíte zpevnit a vybudovat, tuk odstranit. Stejně když ztloustnete, svaly vám zůstávají, jen jsou schované pod vrstvou tuku.

• čím častěji a déle, tím lépe

Každodenním jednostranně zaměřeným tréninkem riskujete akorát přetrénování, zranění a celkovou demotivaci z tréninku. Svaly rostou a sílí ve fázi, kdy tělo regeneruje, tzn. během odpočinku. Trénink si buď vhodně rozdělte nebo si dopřejte alespoň 48 hodin pauzu. Pokud trváte na pohybu, zvolte nějaký úplně jiný typ aktivity, než je trénink v posilovně.


• po cvičení se už nesmí jíst, aby se nezhatila snaha

Po cvičení právě naopak jíst musíte, jen musíte vědět co. Tréninkem "poničené" svaly potřebují doplnit glykogen( zásobní cukr ). A také díky tomu po jídlu, které si dáte po tréninku, chňapnou hlavně svaly. Potréninkové jidlo je nezbytné pro následnou regeneraci. Po tréninku si dejte kombinace rychlých a pomalých sacharidů a lehce stravitelných bílkovin.


• holčičí omyl nr. 1 - Bude ze mě kulturistka, když budu cvičit s činkami!

Ne, fakt nebude. Kulturistky vypadají mužně. Kromě svalů, které by jim mohl závidět kdejaký muž, mají často i mužné rysy a hlas. A je to dáno vyšší hladinou testosteronu, než ženy běžně mají. V každém sportu je doping, dámy...samy od sebe cvičením NIKDY nezmužníte. Nebojte se zvedat železo! Svaly potřebují dostatečně zatížit a stimulovat. Posilování s kilovýma jednoručkama nikam nevede.


• klučičí omyl nr. 1 - Co nevidím v zrcadle, to nemusím cvičit. A nohy taky ne.

Kromě toho, že budete působit trapně, když budete mít napumpovanej hořejšek a nohy jak sirky, tak si kazíte snahu. Těžký trénink nohou zvyšuje hladinu testosteron, která je pro vás při tvorbě svalové hmoty stěžejní, pánové! Aby vaše tělo vypadalo hezky, symetricky, musíte mít svaly stejnoměrně rozvinuté. A efekt není jen estetický, ale i funkční. Některé svaly spolu fungují v synergii a pokud chcete být silní a svalnatí, musíte prostě cvičit celé tělo.


• při nabírání svalové hmoty můžete jíst prasárny a v jakémkoliv množství

Když chcete nabrat nějaké to kilčo svalů, je jasné, že musíte být kaloricky v nadbytku. Respektive jíst více, než vydáte. Ale opět je zde zásadní, co jíte! Kvalitní bílkoviny, tuky a komplexní sacharidy s vhodně nadávkovanými jednoduchými cukry. Z hromady brambůrků, Coca Coly a čokoládových pralinek vám nenarostou svaly, ale panděro a zadek.


striktně se držíte daného počtu opakování, vah a cviků, které jste si stanovili nebo které máte ve svém tréninkovém plánu ( a všechno si to zapisujete do tréninkového deníku )

Svaly neumí počítat. Počet opakování by měl být spíše brán jako rozsah opakování, ne striktně daný. Když v sérii chcete jít 10 opakování, ale při desátém ještě můžete, pokračujte dál! A v další serii přidejte váhu. Celkově obměňujte objem tréninku, cviky i váhy, naslouchejte svému tělu. Proti tréninkovému deníku nic nemám v zásadě, jen nezapomeňte hlavně pořádně dřít. Lidé si to casto zbytečně komplikují, analyzují svůj trénink, vymýšlí, sledují zda náhodou nezvedli o jeden kilogram méně atd. Přitom to není žádná věda, svaly chtějí prostě " zničit ". Už nehraje takovou roli, jestli si odděláte ramena desítikilovýma nebo dvanáctikilovýma činkama, podstatné je, ty svaly dostatečně zatížit.

• cvičit na strojích je nejlepší

Proti cvičení na strojích nic nemám, někdy jsou pro začátečníka i vhodnější než cvičení s činkami, ale mělo by tvořit jen menší část vašeho tréninku. Cvičení na strojích má určitou omezenou dráhu pohybu, neumožňuje volný pohyb a prostě vás nenaučí cvičit. Pokud můžete, cvičte co nejkomplexnější cviky, které zapojují co nejvíce svalových partií. Dřepy, mrtvé tahy, bench press a ostatní základní cviky. Jedině tak budete mít opravdový progress.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Daniel Daniel | Web | 10. února 2017 v 23:07 | Reagovat

Pěkný a povedený :) A musím říct že asi i dosti pravdivý . . .

2 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 14. února 2017 v 12:13 | Reagovat

V posilce jsem byla všehovšudy asi 3x, vždy mě vytáhl přítel. Popravdě by mě nenapadlo ani nad takovými věcmi přemýšlet. Prostě se budu hodinku namáhat víc než obvykle a šmitec.

3 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 14. února 2017 v 13:46 | Reagovat

Pravdivé, ale lidé, kteří cvičí, by tohle už dávno měli vědět:)

4 Magicmax Magicmax | Web | 14. února 2017 v 14:37 | Reagovat

Článek se mi moc líbil. Doufám, že některé rady použiju. :)

5 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 14. února 2017 v 14:37 | Reagovat

No, tak já furt dělala chybu, páč jsem po tréninku už nic nejedla.

6 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 14. února 2017 v 16:42 | Reagovat

Joo, kluci s namakanym vrškem ale spodkem nula nic mi vždycky přijdou vtipný :D Chápu že nohy není vidět v kabrioletu, ale někdy je třeba z toho kabrioletu vystoupit :D
jinak jsem asi vždycky dělala chybu tím, že jsem si při jakémkoliv cvičení dělala plán, přes kterej jsem našla. Teď když už to vím, tak si víc naložím :D

7 Rositka Rositka | E-mail | Web | 14. února 2017 v 18:14 | Reagovat

Dobrý den, je mi 15 let a chci trochu zhubnout. Bohužel, jsem astmatička po běhání se mi vždy udělá velmi špatně. Začala jsem proto cvičit doma vždy 1 hodinu denně, dělám různé cviky a zdvihám 1,5kg činky. Bude to alespoň trochu efektivní, když se stravuji jídly tipu vepřoknedlozelo? Děkuji, R.

8 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 14. února 2017 v 21:17 | Reagovat

Tohle je moc zajímavý článek. Samé věci, které je třeba, vědět, kdyby náhodou začal cvičit.

9 Black Black | Web | 15. února 2017 v 15:46 | Reagovat

Je dobře, že podobné články se dostanou i k těm, co necvičí. Tyhle rady jsou hodně důležité a určitě někomu pomůžou.
A kluci s nohama jak kuře jsou vždycky nejlepší :D

10 Georsmibler Georsmibler | E-mail | Web | 6. května 2017 v 3:24 | Reagovat

Viagra Kaufen Macrobid Direct Medicine Free Shipping No Physician Approval Equivalent Cialis Pour Femme Achat Kamagra En Pharmacie What Is Cortanmycetine Used For Discounts On Effexor  <a href=http://byuvaigranonile.com>viagra</a> Viagra Four Man Sale Doxycycline Low Price

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama