40 nej potravin pro zdravé tělo

20. března 2016 v 16:05 |  výživa



Na sloganu "Jste to, co jíte" je spoustu pravdy. Pokud chceme být zdraví a fit, tak bychom měli jíst zdravé potraviny. Že je zdravá strava nudná a málo pestrá? Kdepak! Je spoustu potravin, které můžeme zařadit do tzv. superfoods, což jsou, jak název napovídá, potraviny, které jsou něčím výjimečné a "super", třeba právě přínosem pro naše zdraví. A které to jsou? Vybrala jsem 40 pochutin, včetně jejich zdravotních benefitů.

nepražené kakaové boby
Obsahují vysoký obsah hořčíku, vitaminu C a jiných antioxidantů.

růžičková kapusta
Vysoký obsah vitamínu C.

med
Obsahuje vitamíny, minerály, aminokyseliny, enzymy, působí protizánětlivě.

goji
Silný antioxidant, snižuje krevní tlak, pomáhá při cukrovce, ulevuje při bolestech hlavy a pomáhá při bolestech kloubů.

chia semínka
Prevence Alzheimerovy choroby a lupénky. Podporují metabolismus a napomáhají hubnutí. Obsahují vysoký obsah rostlinného vápníku a 20 % bílkovin. Hydratují pokožku zevnitř. V těhotenství podporují vývoj plodu.

mladý ječmen
Obsahuje velký obsah chlorofylu, který je často nazývaný " zelená krev", pomáhá okysličovat krev a tkáně. Šťáva ze zeleného ječmene má lehce zásadité ph, které pomáhá navodit i v těle, a v takovémto prostředí se nedaří kvasinkám, plísním a ani rakovinovým buňkám.

mandle
Obsahují flavonoidy, které pomáhají před rozvojem nemocí srdce a cév. Obsahují vysoký obsah vlákniny, zdravých tuků, bílkovin, ale také vápníku, draslíku a hořčíku. V mandlích obsažené fytosteroly bojují s vysokou hladinou cholesterolu a snižují ji o 10%. Zvyšují pocit nasycení, a tím pomáhají snižovat nadváhu.

avokádo
Je nejbohatší druh ovoce na obsah vitamínů E, vitamínu B6 a železa.Obsahuje velké množství tuků, které ale paradoxně napomáhají snižovat hladinu tuků v krvi. Také je bohaté na obsah vlákniny.

červené fazole
Jsou bohaté na bílkoviny a vlákninu, snižují hladina cholesterolu a stabilizují hladinu krevního cukru.

meruňky
Obsahují velké množství beta-karotenu, významného antioxidantu. Hořká jádra z meruněk bojuje proti rakovinovým buňkám.

brokolice
Obsahuje vysoký obsah draslíku, hořčíku a vitaminu C. Také obsahuje látku, která pomáhá snižovat nebezpečí volných radikálů, působí proti tvorbě rakovinových buněk a chrání buňky srdečního svalu.

mrkev
Obsahuje velké množství beta-karotenu.

vajíčka
Obsahují kvalitní bílkoviny, které jsou pro tělo hodnotnější, než bílkoviny z masa a mléka.
Žloutek obsahuje tuky, převážně nenasycené, a pomáhá odbourávat cholesterol z cévních stěn.

česnek
Je antibakteriální a antivirový. Podporuje růst vlasů a nehtů. Působí proti kožním infekcím. Působí proti cukrovce.

borůvky
Stejně jako brusinky mají blahodárné účinky na močové cesty.

kokosový olej
Bývá označován za přírodní prostředek proti cukrovce. Pomáhá odbourávat vnitřní břišní tuk. Podporuje tvorbu hormonu štítné žlázy, a tím zrychluje metabolismus.

černa rýže
Má silné antioxidační účinky, snižuje množství cholesterolu přijímaného ve stravě a působí protizánětlivě. Snižuje uvolňování histaminu, čímž snižuje alergické reakce. Samozřejmě také obsahuje dost vlákniny a má nízký glykemický index.

zelený čaj
Snižuje riziko rakoviny, snižuje cholesterol přijatý z potravy a pomáhá ho odvádět z těla. Zrychluje metabolismus a pomáhá uvolňovat tuk z tukových buněk. Zvyšuje až pětkrát koncentraci antibakteriálních bílkovin v krvi, zvyšuje imunitu.

aloe vera
Je to přírodní čistič těla, ideální doplněk při nemoci a rekonvalescenci. Je silně protizánětlivá a baktericidní. Výborně hydratuje celé tělo. Obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů a enzymů.
Zvyšuje normální buněčné množení a zlepšuje skvěle hojení.

konopné semínko
Působí pozitivně na pokožku celého těla, fungování mozku, metabolismus a reprodukční systém.Má silný baktericidní účinek a obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů a aminokyselin.

rajčata
Mají vysoký obsah karotenu, silného antioxidantu, i jiných vitamínů a minerálů. Má pozitivní účinky na zdraví prostaty, podporuje krvetvorbu a udržuje zdravé cévy. Je to jeden z nejzdravějších druhů zeleniny vůbec.

jablka
Obsahuje vitamíny, minerály, enzymy a vysoké množství pektinu, což je rozpustná vláknina, která brání rozvoji škodlivých mikroorganismů.

sladké brambory
Pomáhají jako prevence rakoviny, degenerativnich očních chorob a srdeční onemocnění.
Snižují hladinu cholesterolu, pomáhají při depresích a léčbě AIDS. Jsou superpotravinou pro sportovce díky vysokému obsahu vitamínů a minerálů.

špenát
Obsahuje vysoké množství Železa, vyživuje buňky, tkáně, svaly, nervy a má pozitivní účinek na zažívání.

losos
Lehce stravitelný, prevence kardiovaskulárních onemocnění.
V jídelníčku u nastávajících maminek podporuje zdravý vývoj plodu

hlíva ústričná
Posiluje imunitu, působí proti infekcím a zánětům, podporuje zažívání a dobré fungování cévního systému. Také pomáhá při alergiích, snižuje cholesterol a podporuje regeneraci organismu.

sojové mléko
Výrazně pomáhá ženám při obtížích během klimakteria. Harmonizuje hladinu pohlavních hormonů u mužů i žen.
Obsahuje lecitin. Má pozitivní vliv na pokožku. Obsahuje velké množství vápníku.

řecký jogurt
Oproti klasickému bílému jogurtu obsahuje méně laktózy( nebo neobsahuje vůbec), je v něm více bílkovin a méně sodíku.

acai berry
Obsahují velké množství antioxidantů, podporují spalování tuku, zpomalujeí stárnutí, bobule acai pomáhají předcházet rakovině a posilují srdce.

krůtí maso
Obsahuje mizivé procento tuku, zato je v něm velké množství vitaminu B 12, zinku a aminokyseliny tryptophan, která je bojovníkem proti depresi. Je velmi dobře stravitelné, i pro osoby se žaludečními potížemi a malé děti.

olivy
Obsahují vitamíny A,D,E,K a flavonoidy, podporují imunitu a působí proti stárnutí.

maliny
Stejně jako ostatní bobulovité ovoce jsou bohaté na antioxidanty i minerály, např. zinek, který obsahují jejich semínka .

sardinky
Podporují zdraví pokožky a kostí , zlepšují paměť.

červená řepa
Obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů a jiných prvků, např. Lithium, které je známé pozitivním účinkem na psychiku.
Pomáhá chránit proti rakovině a snižuje hladinu cholesterolu. Obsahuje nemalé množství pektinu.

zázvor
Působí protizánětlivě, zvyšuje imunitu, stimuluje krevní oběh a snižuje cholesterol. Zmírňuje nevolnost a celkově pomáhá při zažívacích obtížích. Stimuluje metabolismus a hubnutí. Působí jako afrodiziakum.

artyčoky
Pomáhají při poruchách trávení, při problémech se žlučníkem a ledvinami. Jsou přírodní diuretikum. Pomáhají při artritidě a revmatismu, podporují detoxikaci organismu.

chřest
Má močopudné účinky, podporuje srdeční činnost, působí blahodárně při revmatismu a bolesti zubů a má afrodiziakální účinky.

zelí
Obsahuje velké množství minerálů a vitamínů. Má pozitivní účinky při jaterních obtížích, působí preventivně u některých onemocnění jater. Platí pouze v syrovém stavu, někteří odborníci dokonce tvrdí, že vařené zelí je jed pro játra.
Působí proti překyselení organismu, pomáhá při bolestech žaludku a pálení žáhy, podporuje činnost střev a celkově očišťuje organismus.

quinoa
Patří do pseudo-obylovin, neobsahuje lepek a díky vysokému obsahu bílkovin a širokému spektru aminokyselin je ideální pro vegetariány a vegany.

fíky
Obsahují vysoké množství draslíku, vápníku a vlákniny. Také jsou bohaté na antioxidanty a jsou přírodním laxativem, takže jsou vhodné pro osoby trpící zácpou. Dodávají tělu energii díky vysokému obsahu sacharidů a vody. Pozor, nejsou vhodné pro osoby trpící onemocněním ledvin nebo žlučníku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama