18 důvodů proč nehubnete

13. března 2016 v 21:09 |  výživa


Začali jste držet dietu, sportovat, ale výsledky žádné nebo minimální, na to, jak moc se "trápíte"?

- příjem jste omezili až moc
Tělo bude pár dnů šahat do tukových zásob( v lepším případě), a poté přestane reagovat, zvykne si na nízký příjem a bude se bát "pustit" každý kilogram.

- jíte moc sacharidů
Sacharidy jsou důležité, ale jejich nadbytek tělo ukládá ve formě tuku. Omezte všechny sacharidy, dostačující je množství 2,5 g na každý kilogram vaší vysněné váhy. Pokud vážíte 70 kg a chcete zhubnout na 65, váš počet sacharidů na den bude 160 g.

- jíte málo bílkovin
Bílkoviny jsou nezbytné pro tvorbu svalové hmoty a zároveň pro tělo není lehké uložit je hned ve formě tuku. Bílkovin si dopřejte 1,7 - 2 g na kilogram vaší cílové váhy.

- vyhýbáte se tuku
Nadbytek tuku tělo velice rychle uloží, ale přiměřeně množství tuku je nutné pro zdravé fungování organismu, a zvláště pokud nemáte vysoký příjem sacharidů, nemusíte se tuku bát. Dopřejte si ale pouze kvalitní tuky, z ryb, ořechů, semínek. Tuku doporučuji 1 - 1,5 g na kilogram cílové váhy.

- neposilujete
Svalová hmota je aktivní hmota, která spotřebovává kalorie, ikdyž nic neděláte. Více svalů = více spálených kalorií. Navíc posilováním tělo tvarujete a i samotným posilováním zrychlíte metabolismus a spálíte kalorie. Nebojte se cvičit s těžšími váhami.

- cardio děláte moc intenzivně
Dělejte delší cardio v menší intenzitě, asi tak, aby jste byli schopni mluvit. Cardio dělejte až po tréninku v posilovně, nikoliv před ním. Při velmi intenzivním cardiu tělo využívá jako zdroj energie cukr a zásobní cukr ( glykogen ) ve svalech, při pomalejším tuk. Přesto je dobré kombinovat, případně dělat intervalový trénink, protože krátký a intenzivní trénink vám zrychlí metabolismus na x hodin.

- máte stále stejný příjem
Jíte každý den stejný příjem živin a kalorií, a vaše tělo přestalo reagovat hubnutím, opět z důvodu, že si zvyklo. Střídejte příjem živin, případně si jednou týdně dopřejte volno od diety a jezte, na co máte chuť. Ale pozor, aby se to nezvrhlo v obžerství s následnými výčitky svědomí.

- podléháte bio a raw módním trendům
Bio i RAW je bezesporu zdravější varianta potravin, ale nezapomínejte, že bio datlový sirup obsahuje úplně stejnou hromadu cukru jako ne- bio.Stejně tak v RAW tyčinkách najdete poměrně hodně cukru.

- nečtete etikety potravin
Vždy byste měli mít přehled o tom, kolik do sebe dostáváte živin a energie, čtěte etikety, případně mějte k ruce kalorické tabulky. Na začátku to pro vás může být otravné, ale časem se z toho stane automatická věc a také budete mít spoustu potravin už "ve voku".

- opomíjíte kalorie v nápojích
Cola, džus, ochucená minerálka, pivo a ostatní alkohol - vše obsahuje energii v podobě jednoduchých cukrů (u alkoholu dokonce prázdných kalorií), které jako hubnoucí člověk nepotřebujete. Omezte na minimum a započítejte do denního příjmů živin.

- uzobáváte a ochutnáváte
Ochutnáte od kolegyně bonbóny, sezobnete pár brambůrků na firemní akci nebo při vaření pro rodinu ochutnáváte omáčku...Kousek ke kousku se pěkně nastřádá a máte v sobě kaloricky jednu porci jídla, ani nevíte jak. Pokud hubnete, vypusťte tento zlozvyk.

- soustředíte se pouze na hmotnost
Pokud cvičíte, je pravděpodobné (a žádoucí), že přiberete svalovou hmotu( ale nebojte, není lehké vypadat hned jako kulturista). Je tedy možné,hlavně v prvních týdnech, že ačkoliv jste zhubli tuk, na váze budete vážit stejně. Zaměřte se na míry a váš osobní pocit.

- nejíte pravidelně
Udržujte svůj metabolismus v chodu a jezte každé 3 hodin, tedy 5 -6 jídel denně.

- nejíte po cvičení
Po tréninku vždy doplňte živiny. Ideální je malá proteinová tyčinka nebo proteinový nápoj s malým kouskem ovoce. Podpoříte tak zotavení po tréninku a regeneraci. Bez dostatečné regenerace nejsou výsledky, spíše se bude cítit unavení, vyčerpaní, a lehce zklouznete k nějakému dietnímu hříchu.

- cvičíte až moc
Pokud trénujete každý den, vaše tělo nebude mít prostor na již zmíněnou regeneraci.

- málo spíte
Spánek je opět základ pro dobrou regeneraci.

- stresujete se
Stresový hormon kortizol zvyšuje ukládání tuku.

- možná máte zdravotní problém
Můžete mít problém se zadržováním vody v těle, intoleranci lepku, překyselený organismus nebo problém se štítnou žlázou. I toto může způsobit to, že se vám nedaří shodit. Pokud z předchozích bodů neděláte nic a přesto nehubnete, zvažte i tuto variantu.

Odstraňte tyto strašáky a uvidíte, že vaše snaha brzy ponese své ovoce!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama